Cel mai complex proiect de infrastructură rutieră din România inaugurat după Revoluție, Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, a fost deschis circulației.
Au fost multe polemici și opinii despre acest proiect grandios de infrastructură care va fi fără îndoială vedeta anului în materie de inaugurări, însă importanța sa pentru România este și va rămâne una strategică.
Am fost direct implicat, cunosc evoluția acestui proiect și știu că nu a fost deloc ușor să ajungem în această etapă.
Au fost multe sincope în implementare, dar în anul 2020 în perioada mandatului meu de ministru al transporturilor am reușit să rezolvăm multe dintre deficiențele existente atunci, mai ales pe partea de exproprieri pe amplasamentul suplimentar, pentru a asigura coridorul de realizare al acestui obiectiv de investiţii de interes național.
Am suplimentat bugetul alocat pentru anul 2020, de la aprox. 98 mil lei la peste 340 de mil lei, ceea ce a asigurat buna derulare a proiectului.
Podul suspendat de la Brăila va fi placa turnantă a întregii regiuni. El este parte din coridorul rutier care face legătura între nordul Munteniei, sudul Moldovei și Nordul Dobrogei, iar prin conexiunile cu DX Brăila-Galați (contract de execuție semnat în anul 2020) și DX Brăila-Tulcea-Constanța (contract pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic semnat în anul 2020) va contura un profil robust de dezvoltare pentru întreaga regiune.
Implicaţiile în dezvoltarea regională a zonei sunt incontestabile pentru că s-a creat un punct nodal de infrastructură rutieră ce face legătura între Dobrogea, Moldova și Muntenia. Tocmai de aceea acest proiect de infrastructură rutieră este unul deosebit. Fără să mai punem la socoteală beneficiile privind fluidizarea traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea şi Constanţa, creşterea siguranţei utilizatorilor sau micşorarea semnificativă a timpilor de parcurs.
Aceste proiecte-ansamblu, pentru că ele nu pot fi tratate insular, sunt expresia unei abordări coerente care vizează o dezvoltare sustenabilă și durabilă a infrastructurii de transport din România, în baza unui Plan investițional elaborat în anul 2020 în perioada mandatului meu de ministru și care sunt convins că nu va fi abandonat.
Recunoaștem cu toții că ritmul în care se mișcă lucrurile nu a fost întotdeauna mulțumitor și mai sunt multe de recuperat pentru a se ajunge la nivelul dorit și pentru a satisface nevoile cetățenilor. Însă România este pe drumul cel bun, iar în ultimii 3 ani guvernările liberale au impulsionat proiectele de dezvoltare a infrastructurii, pentru că aceasta este cartea câștigătoare care va genera creșterea economică și a nivelului de trai.
Felicit echipele de proiect, antreprenorul, partenerii instituționali, autoritățile locale și pe toți cei implicati în finalizarea acestei investiții!
Este o muncă extrem de complexă în spate, însă nu trebuie să uităm că accelerarea dezvoltării și implementării proiectelor de infrastructură de transport rămâne piesa de rezistența a bunei guvernări.