În prezența Premierului Florin Cîțu, la invitația Ministrului interimar al Transporturilor si Infrastructurii, Dan Vîlceanu, am participat astăzi la deschiderea traficului rutier pe Pasajul Mogoșoaia.
Mă bucur să constat că rezultatele muncii de construcție demarate anul trecut la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicațiilor se văd astăzi.
Această muncă a avut drept obiectiv impulsionarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii de transport atât la nivel national, cât și în mod particular la nivelul regiunii București – Ilfov.
Pasajul de la Mogoșoaia este un proiect pe care l-am preluat la finalul anului 2019 cu stadiu fizic de executie zero, deși avea un contract semnat din anul 2018, un proiect pentru care s-a dat ordinul de începere a lucrărilor anul trecut în luna aprilie și care iată este inaugurat cu 8 luni mai devreme.
Cred că normalitatea într-o țară cu un deficit mare de infrastructură de transport cum este România, este să avem proiecte finalizate la termen sau chiar înainte de termen!
Prioritare pentru regiunea București – Ilfov rămân proiectele celor 4 pasaje rutiere aflate în execuție (Domnesti, Berceni, Olteniței și Cernica) împreună cu Drumul Național de Centură București (DNCB) și proiectul major al autostrăzii A0, noul inel de centură al Bucureștiului, un proiect cu impact national, unul dintre segmentele lipsă din Coridorul IV rutier pan-european.
Toate aceste investiții beneficiază de susținerea Guvernului, ele trebuie atent monitorizate și găsite rapid soluții acolo unde întâmpină dificultăți, astfel încât anul 2024 să ne găsească cu ele finalizate. Este un gest de responsabilitate și de respect pentru toți cetățenii acestei țări.
Anul trecut am deblocat cele mai multe dintre aceste proiecte și le-am accelerat implementarea, dar pentru a consolida acest parcurs este nevoie de perseverență și seriozitate pentru a fi atinse toate țintele de dezvoltare fixate.
Pentru guvernarea liberală dezvoltarea infrastructurii de transport în România reprezintă prioritatea zero.