Încă două proiecte de infrastructură esențiale pentru regiunea Moldovei realizate!

inca doua proiecte de infrastructura esentiale pentru regiunea moldovei au fost realizate

Cei 16,5 km ai Variantei ocolitoare Rădăuți au fost recepționați și Autostrada Nordului are, de azi, desemnați câștigătorii pentru elaborarea documentațiilor tehnice pentru toate cele 3 loturi de la Baia-Mare la Suceava.

Am continuat ziua în județul Suceava unde împreună cu Premierul Ludovic Orban, cu președintele CJ Suceava Gheorghe Flutur, cu reprezentanți ai CNAIR si ai antreprenorului, precum și cu alți reprezentanți ai autorităților locale, am participat la recepția lucrărilor pe VO Rădăuți.

După VO Bacău, un proiect care se va finaliza înainte de termen, VO Rădăuți este încă un obiectiv finalizat de aceeași firmă, cu 8 luni înainte de termenul contractual.

În luna noiembrie 2019 acest proiect înregistra un progres fizic de doar 38%, respectiv un progres financiar de aprox. 32%, suma totală decontată in perioada nov. 2019 – nov. 2020 fiind de 62,5 mil Lei.

Acest proiect promis de mulți înaintea noastră a stagnat din cauza lipsei de finanțare, dar am reușit, în luna aprilie a acestui an, să trecem acest proiect pe fonduri europene nerambursabile din POIM 2014-2020 și astfel i-am asigurat cash-flow-ul necesar implementării.

Ne ținem de cuvânt și am finalizat, printr-un efort comun MTIC- CNAIR –antreprenor, acest proiect început pe timpul unui Guvern de dreapta și care este finalizat tot de un guvern liberal.

Încă o veste bună pentru zona de nord est a Moldovei , este că de azi intrăm în linie dreaptă cu implementarea proiectului Autostrăzii Nordului. CNAIR a desemnat câștigătorii pentru elaborarea documentațiilor tehnice, pentru toate cele 3 loturi, necesare construcției drumului de mare viteză de la Baia Mare la Suceava. Pentru fiecare dintre cele trei loturi, durata contractului este de 18 luni.

Pentru Moldova, anul 2020 a fost anul în care am deblocat toate marile proiecte, fiind un semnal serios pe care îl transmitem legat de asumare și implicare în realizarea marilor proiecte care vor dezvolta infrastructura de transport din România in următorii ani.

Concluzia este doar una: că investițiile în infrastructura de transport sunt o prioritate absolută pentru guvernele de dreapta, în timp ce guvernele de stânga sunt orientate spre promovarea de politici care încurajează strict consumul, fără a susține economia reală prin încurajarea investițiilor.

, , , , ,
Meniu