Prin semnarea de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a două acorduri-cadru privind furnizarea a 476 de autospeciale de stingere a incendiilor, în cadrul unui eveniment organizat la sediul MAI, am marcat un moment important în dezvoltarea și consolidarea capacității de răspuns la dezastre și la evenimente cu impact major asupra societății.
Prin încheierea acestor două acorduri–cadru, în valoare de aprox. 159 de mil de euro, structurile IGSU vor benefica în următorii 2 ani de o flotă importantă de echipamente destinate stingerii incendiilor care va fi distribuită la nivelul întregii țări și va înlocui toate echipamentele uzate fizic din dotarea Inspectoratelor pentru Situații de Urgență.
Apreciez in mod deosebit eforturile tuturor celor implicați în implementarea proiectului VIZIUNE 2020, prin intermediul căruia Inspectoratul General pentru Situații de Urgență beneficiază de finanțare din fonduri europene, în valoare de 682 de mil. de euro, fonduri care pentru a fi atrase este nevoie de promovarea de proiecte mature, bine fundamentate și orientate spre creșterea rezilienței sistemului de răspuns la situații de urgență din România.
Voi fi un susținător al inițiativelor prin care se pune accentul pe creșterea performanței și pe eficientizarea modului de gestionare a intervențiilor, precum și pe implementarea de programe de formare continuă a resurselor umane.Utilizarea la maxim a fondurilor europene aflate la dispoziția țării noastre reprezintă cheia dezvoltării serviciilor publice de urgență, servicii prompte si de calitate puse în slujba salvării de vieți.
Încurajez toate structurile Ministerului Afacerilor Interne să acceseze astfel de programe care completează substanțial necesarul logistic și cresc eficiența misiunilor care le sunt încredințate. Protejarea sănătății, a vieții sau a bunurilor cetățenilor sunt linii prioritare de acțiune care trebuie urmate cu consecvență și profesionalism de către toți cei implicați în serviciul public.