Plecare Aeroport 17.51 – sosire Gara de Nord 18.14 (23 minute).
Am văzut cu toții că dimineață au fost unele probleme tehnice manifestate între orele 7.25 si 10.30, din cauza unor disfuncționalități generate de suprapunerea regimului cadențat al trenurilor, peste circulația pe relația București-Urziceni.
Până la ora 10,30 s-a luat măsura tehnică de dublare a postului de mișcare de la punctul de racordare, situația fiind rezolvată.
Acum, pot să vă spun că am călătorit în condiții civilizate cu un automotor Desiro, aparținând operatorului CFR Călători.
Îndemn pe toată lumea să folosească această rută feroviară extrem de accesibilă și facilă, atât pe cei care vor să călătorească în străinătate cu avionul sau se întorc în țară pe la cea mai mare poartă de intrare, de la Aeroportul Otopeni, cât și pentru cei care lucrează pe platforma aeroportului sau fac naveta.
Iata și câteva cifre:
⁃ Valoare contract racord 398.160.000 lei;
⁃ Valoare punct oprire 9.555.752 lei;
⁃ Valoare copertina 5.217.664 lei;
⁃ Valoare contract dublare linie 50.493.829. 66 lei.
Veștile bune sunt următoarele:
⁃ 3 operatori feroviari vor opera această trasă începând de azi, 13 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a noului mers de tren 2020 – 2021;
⁃ 20 minute este durata estimată a călătoriei
⁃ 40 de minute este intervalul de succedare al trenurilor
⁃ 4 lei este costul călătoriei
Am preluat acest proiect la un stadiu fizic al lucrărilor de 11% și prins în 22 de procese în instanță, dar am avut ambiția de a-l finaliza și m-am ținut de cuvânt. Astăzi linia de tren Gara de Nord-Otopeni este funcțională.