Așa cum am am mai afirmat cu diverse ocazii, anul 2020 este anul construcţiei Autostrăzii Transilvania. Iar argumentele care stau la baza acestei afirmații sunt nenumărate. Astfel, astăzi, am mai făcut un pas foarte important pentru proiectul Autostrada Transilvania.
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a semnat contractul având ca obiect „Contractul de prestări servicii de întocmire documentații cadastrale și rapoarte de evaluare pentru imobilele afectate de coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică ,,Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea Mihăiești – Suplacu de Barcău, km 0+000 – km 80+054, pe teritoriul localităților Sânpaul din județul Cluj și localităților Zimbor, Sânmihaiu Almașului, Românași, Treznea, Zalău, Meseseni de Jos, Crasna, Boghiș, Nușfalău, Ip și Marca din județul Sălaj”.
Ofertantul declarat căștigător al acestei proceduri de achiziție publică este Asocierea CORNEL & CORNEL TOPOEXIM S.R.L. – GEOTER PROIECT S.R.L. – THEOTOP S.R.L. – C.I. GHEORGHE SIMONA FLORINA – S.C.A. M.S. DUMITRASCU ȘI ASOCIATII.
Valoarea contractului este de 4.800.540 de lei fără TVA, finanțarea fiind din Fonduri Europene Nerambursabile.
Cât privește durata contractului, aceasta este de 30 de luni de la data semnării lui.
Dacă în cei trei ani de guvernare PSD, s-a lucrat pe doar două tronsoane din cele zece ale Autostrăzii Transilvania, restul loturilor fiind ținute în întuneric, la sertar, lăsându-le practic fără nicio perspectivă, Guvernul liberal a schimbat radical modul nesănătos de abordare cu care ne-a învățat socialiștii față de majoritatea proiectelor de infrastructură din România.
Autostrada Transilvania are la această data 110 kilometri aflați în lucru. În momentul în care vom finaliza şi cele două proceduri de licitaţie pentru cele două tronsoane rămase nelicitate, și anume Poarta Sălajului – Nuşfalău (41 de kilometri), cu tunelul Meseș, şi Surplacu de Barcău – Chiribiş (26 de kilometri), în luna ianuarie, avem termenul de depunere a ofertelor pentru ambele loturi.
Practic, peste doar câteva săptămâni, vom putea spune că Autostrada Transilvania a intrat în linie dreaptă, pe un drum ireversibil al construcției ei, cu toate proiectele licitate, cu toate contractele semnate. Astfel, la sfârşitul următorilor patru ani ne propunem ca 160 de kilometri din autostrada Transilvania să fie daţi în trafic.
Românii trebuie să știe că, în viziunea noastră, a liberalilor, infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economia României, cu tot ceea ce derivă din asta. Obiectivul final fiind creșterea nivelului de trai al românilor.